رونمایی سنگال از طرح توسعه اقتصادی و اجتماعی

رونمایی سنگال از طرح توسعه اقتصادی و اجتماعی
دولت سنگال از یک برنامه توسعه ۲۵ ساله رونمایی کرد که "پایه حاکمیت اقتصادی را از طریق رقابت، مدیریت منابع پایدار خواهد گذاشت. "
کد خبر : ۱۶۷۶۴۷

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، به گزارش رویترز، دولت سنگال از یک برنامه توسعه ۲۵ ساله رونمایی کرد که، "پایه حاکمیت اقتصادی را از طریق رقابت، مدیریت منابع پایدار و حکمرانی خواهد گذاشت. "

این دستور کار هفت ماه پس از آن آغاز شد که رئیس جمهور باسیرو دیومای فای با وعده بهبود وضعیت معیشتی در این کشور غرب آفریقا به پیروزی قاطع انتخاباتی دست یافت.


دیومای فای در مراسم آغاز به کار دولت خود گفت: «هدف ما ایجاد یک اقتصاد متنوع و انعطاف پذیر است.»

وی تاکید کرد: اقتصاد ما با مدل بهره برداری از مواد خام بدون فرآوری یا ارزش گذاری بومی قابل توجه خنثی شده است که بخش خصوصی محلی ما را بسیار ضعیف کرده است.

مرحله اول طرح اقتصادی که هزینه آن ۳۰.۱ میلیارد دلار است و از سال ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۹ اجرا می‌شود، با هدف کاهش کسری بودجه به ۳ درصد از تولید ناخالص داخلی در طول آن دوره در مقایسه با ۴.۹ درصد است.

این برنامه از طریق ترکیبی از سرمایه‌های دولتی و خصوصی و مشارکت عمومی و خصوصی تامین مالی خواهد شد.

بر اساس طرح جدید، دولت قصد دارد دسترسی به برق را از ۸۴ درصد به ۱۰۰ درصد برساند و سنگال را از نظر انرژی خودکفا کرده و ساختار تأمین مالی کسری این کشور را برای بازسازی بدهی ملی تنظیم کند.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر